Iedereen werkt mee – sommigen weten dat alleen nog niet

Topic

Om het hele bedrijf op rolletjes te laten lopen, heb je al bij al de hulp nodig van  behoorlijk veel mensen. Je wacht op de cijfers van een collega van de verkoopafdeling, je leverancier heeft nog steeds de lang beloofde credit nota niet doorgemaild, een aantal goed te keuren onbetaalde facturen liggen op het bureau van je directie stof te verzamelen. Het zou fijn zijn mochten al die mensen net zo precies en stipt zijn als jijzelf. In het andere geval gaan we tijdens deze sessie op zoek naar een aantal effectieve recepten uit de communicatiepsychologie om de medewerking te krijgen die cruciaal is om je job goed te kunnen doen. We bouwen samen een reeks praktische tips op die je impact vergroten. Daarbij letten we er sterk op dat de collegiale sfeer en je lange termijn relaties intact blijven. Kortom: aangename gesprekken, met meer effect.

Vragen die beantwoord worden

  • Wat motiveert mensen om hun best te doen voor anderen?
  • Hoe formuleer je wat je nodig hebt zodat de kans vergroot om het te bekomen?
  • Hoe vergroot je het engagement van je gesprekspartner?
  • Hoe verpak je reminders op een sympathieke manier?
  • Hoe spreek je mensen best aan op niet nagekomen beloftes?
  • Hoe zorg je voor een correctere samenwerking in de toekomst?
  • Hoe houd je al deze contacten leuk en aangenaam?
  • Op welke manier kan je nieuwe aanpak je relaties op lange termijn verbeteren?

Sleuteloefeningen

We vliegen er meteen in met toppers uit de wereld van de onderhandelingsgames. Op een leuke manier trainen we vaardigheden en technieken in een conflictloze setting. Daarna maken we de overstap naar de praktijk: realistische interacties volgen elkaar aan een stevig tempo op. Iedereen krijgt de kans om de opgebouwde tips los te laten op zijn zwarte beest.

Doelgroep

Iedereen die zijn impact op collega’s, leveranciers en klanten wil verhogen; iedereen die wel eens worstelt met het krijgen van medewerking; iedereen die op zoek is naar praktische tips om het contact te vergemakkelijken in een leuke sfeer.

Duur

1 dag

Klanten: Getuigenissen

Contact: Social media

Expertise: Ook interessant

Meermaals deden wij beroep op Progress in Mind voor de opleiding "telefonisch debiteurenbeheer" voor onze medewerkers. De opleiding is steeds goed gestructureerd, volledig, interactief en zeer nuttig voor onze business. De aangereikte materie ...
Disc Factor
© 2024 Progress In Mind. Alle rechten voorbehouden. Privacy. Cookies. Disclaimer. Contact. Webdesign: Pixeo.