Prospectie & verkoop

Topic

De wereld staat al een hele tijd op zijn kop. Nog niet zo lang geleden was het vanzelfsprekend dat een klant meteen richting buurtwinkel huppelde. Zonder internet was het immers moeilijk om internationaal te vergelijken. Vandaag is dat anders. Boekingssites, on line vergelijkingen, contactpagina’s en webshops zetten de uitdagingen in prospectie & sales voor echte professionals op een olympisch niveau. De concurrentie staat op scherp. Studies tonen daarbij aan dat klanten steeds minder trouw zijn aan een organisatie, en best bereid om te shoppen. Het is dan ook niet meer voldoende om te wachten op de volgende klant, we moeten er actief naar op zoek. Ervoor zorgen dat die klant ook de volgende keer terug voor ons kiest, is een niet te onderschatten huzarenstukje. Op een klantgerichte manier actief prospecteren & verkopen geeft je cijfers extra punch. Tijdens deze training zorgen we ervoor dat verkopen terug leuk wordt voor klant & professional, en reiken we verrassende tips & tricks aan om het net zo anders aan te pakken dat  het wel werkt

Vragen die beantwoord worden

  • Hoe neem je op een sympathieke manier terug contact na een vorige aankoop?
  • Hoe combineer je verkopen en een fijn gevoel?
  • Hoe overleef je de eerste 15 seconden van een telefoongesprek?
  • Welke verrassende technieken helpen als je een klant wil bellen voor een promotie of een nieuwe brochure?
  • Welke valkuilen in prospectie zijn makkelijk te vermijden?
  • Hoe detecteer je snel de precieze behoeften van je klant?
  • Hoe formuleer je je voorstel zodat je zin geeft om ja te zeggen?
  • Welke tips helpen bij het omgaan met bezwaren en weerstand?
  • Hoe rond je het gesprek succesvol af?
  • Hoe bouw je een lange termijn relatie op met je klant?
  • Hoe zit het met de zin en onzin van opvolgmails?

Sleuteloefeningen

‘Ik heb zelf niet graag dat ze mij opbellen’, ‘ik wil niet pushen’, ‘ik ben een service mens, geen hardseller’. Laat ons eerlijk zijn, zolang die ideeën tussen de oren zitten, is de kans op succes behoorlijk bescheiden. Daarom werkt de training voortdurend op twee niveaus: de juiste mindset om plezier en uitdaging te beleven aan sales, en meteen bruikbare technieken om prospectie te koppelen aan tof gevoel. Op het einde van de sessie wandel je buiten als een effectieve verkoper met goesting.

Doelgroep

Iedereen die commerciële successen wil door prospectie; iedereen die zijn persoonlijke verkoopstijl wil verbeteren; iedereen op zoek naar toffe tips om overtuigend over te komen.

Duur

2 dagen, met een tussenperiode van 1 à 2 weken

Klanten: Getuigenissen

Contact: Social media

Expertise: Ook interessant

Meermaals deden wij beroep op Progress in Mind voor de opleiding "telefonisch debiteurenbeheer" voor onze medewerkers. De opleiding is steeds goed gestructureerd, volledig, interactief en zeer nuttig voor onze business. De aangereikte materie ...
Disc Factor
© 2020 Progress In Mind. Alle rechten voorbehouden. Privacy. Cookies. Disclaimer. Contact. Webdesign: Pixeo.