Psychologie van de klant

Topic

De aanpak die bij klant A meteen succes oogst, kan bij klant B helemaal anders uitpakken. De grap die mevrouw X onthaalt op een mooie glimlach, resulteert bij mijnheer Y met een beetje pech in een klachtenbrief. Het zou mooi zijn mocht je in staat zijn om op voorhand de vinger te leggen op het resultaat dat je mag verwachten. Weten wie er voor je zit, hoe die denkt en voelt, en erin lukken je persoonlijke stijl af te stemmen op de golflengte van je klant, is een troef van formaat. De opleiding psychologie van de klant geeft je de tools om snel in te schatten hoe je gesprekspartner zijn beslissingen neemt, en helpt je om de juiste snaren te bespelen. Samen met de trainer bekijk je je professionele contacten door de bril van een wetenschappelijk gedragsmodel - DISC. Het resultaat is een vlotter contact en meer overtuigingskracht.

Vragen die beantwoord worden

  • Hoe ziet je eigen gedragsprofiel eruit?
  • Wat zijn de kernkwaliteiten van je eigen gedragsstijl?
  • Wat zijn de valkuilen van jouw spontane aanpak?
  • Hoe schat je snel in wat de voorkeursstijl is van je gesprekspartner?
  • Wat kom je te weten over zijn behoeften en de manier waarop hij zijn beslissingen neemt?
  • Waar staat DISC voor en hoe gebruik je het als instrument om je klantencontact te verbeteren?
  • Hoe kom je het makkelijkst op dezelfde golflengte met al je gesprekspartners?

Sleuteloefeningen

Een ander leren kennen begint bij jezelf. Daarom start de training met een intensief persoonlijk profiel. We brengen in kaart hoe jij als professional functioneert en onderzoeken hoe de chemie werkt met andere profielen uit het DISC model. Je leert tijdens praktische voorbeelden om je overtuigend arsenaal waar nodig uit te breiden: interpreteer de signalen van je klant precies zoals ze bedoeld zijn, en communiceer zo dat ook jouw boodschappen exact het effect hebben dat je voor ogen had. Als je DISC intensief gebruikt, verbeteren je klantenrelaties en groeit je overtuigingskracht.

Doelgroep

Eender wie die ook succesvol wil zijn met klanten waarmee de spontane klik er niet meteen is; iedereen die trefzeker wil leren communiceren met verschillende types mensen; iedereen die beter in staat wil zijn om het gedrag van zijn klanten juist te interpreteren en flexibeler wil worden in zijn gedragsrecepten.

Duur

1 dag

Klanten: Getuigenissen

Contact: Social media

Expertise: Ook interessant

LMS is uitgegroeid tot wereldmarktleider in zijn branche. Omdat te realiseren moeten niet alleen je producten top zijn, maar ook de dienstverlening. In die dienstverlening is een goede communicatie essentieel. Dit veronderstelt met elkaar praten, naar ...
Disc Factor
© 2024 Progress In Mind. Alle rechten voorbehouden. Privacy. Cookies. Disclaimer. Contact. Webdesign: Pixeo.