Spreken voor publiek

Topic

Iedereen die regelmatig voor kleine of grote groepen staat, al dan niet met een micro in de hand, kent de kick van de spotlight. Je goed voelen op een podium en overtuigend speechen is een hele uitdaging. In de training ‘spreken voor publiek’ ontdek je hoe je best een toespraak voorbereidt en wat de makkelijkste manier is om snel een klik te maken met je publiek. Je krijgt vernieuwende tools om je speech overtuigend en enthousiasmerend te maken, technieken voor omgaan met bezwaren en tegenwerpingen, en praktische tips over de juiste lichaamstaal. Na de sessie ben je klaar om als een professionele spreker op je klanten los gelaten te worden.

Vragen die beantwoord worden

  • Wat zijn de do’s & dont’s van een effectieve voorbereiding?
  • Hoe bouw je rapport op met een divers publiek?
  • Hoe kom je enthousiast en overtuigend over op een groep?
  • Hoe ben je er zeker van dat je publiek onthoudt wat jij belangrijk vindt?
  • Hoe reageer je best op negatieve reacties?
  • Hoe ga je om met onderbrekingen en onverwachte vragen?
  • Hoe maak je van je lichaamstaal een plusfactor?
  • Hoe maak je op een leuke manier gebruik van visuele hulpmiddelen?
  • Hoe rond je met een knaller af?

Sleuteloefeningen

In deze training werken we zoals steeds met praktische oefeningen. Omdat een speech vaak staat of valt met het begin en het slot, krijgen die best veel aandacht. Elke deelnemer staat minstens een keer voor de groep, en krijgt persoonlijke feedback op een realistische presentatie. De lat wordt geleidelijk aan hoger en hoger gelegd: bij de eerste oefeningen kan je rekenen op de steun van aandachtige toehoorders; op het einde van de tweedaagse krijg je een publiek voorgeschoteld dat je op de meest diverse manieren het vuur aan de schenen legt.

Doelgroep

Iedereen die zijn vaardigheden als spreker wil verbeteren; elke professional die voor zijn job regelmatig voor een publiek staat; iedereen die op zoek is naar concrete tips & tricks om meer impact te hebben als presentator.

Duur

2 dagen, met een tussenperiode van één à twee weken.

Klanten: Getuigenissen

Contact: Social media

Expertise: Ook interessant

LMS is uitgegroeid tot wereldmarktleider in zijn branche. Omdat te realiseren moeten niet alleen je producten top zijn, maar ook de dienstverlening. In die dienstverlening is een goede communicatie essentieel. Dit veronderstelt met elkaar praten, naar ...
Disc Factor
© 2020 Progress In Mind. Alle rechten voorbehouden. Privacy. Cookies. Disclaimer. Contact. Webdesign: Pixeo.