Telefoontips – bellen is een kunst
Topic
Iedereen doet het, sommigen zijn er steengoed in, anderen hebben het plezier van een stevig verbeterpotentieel: bellen. Als eerste-indruk-producent par excellence, is de telefoon een belangrijke schakel in veel klantencontacten. Zonder de helpende hand van je lichaamstaal, vraagt telefoneren het uiterste van je communicatieve talenten. Zeker als je wil scoren als professioneel uithangbord. Prospecteren, verkopen, omgaan met klachten, klantgericht informatie verstrekken – alles wordt een beetje uitdagender zonder direct persoonlijk contact. Tijdens de training helpen we je om van elk soort telefoongesprek een succes te maken.
Vragen die beantwoord worden
- Hoe maak je een indrukwekkende eerste indruk?
- Hoe bouw je een professioneel telefoongesprek op?
- Hoe leid je een gesprek?
- Hoe combineer je kort & vriendelijk?
- Hoe verbind je op een professionele manier door?
- Hoe reageer je op telefonische klachten?
- Hoe maak je van telefonische prospectie een succes?
- Hoe ga je om met moeilijke vragen?
- Hoe rond je indruklatend af?
Sleuteloefeningen
Telefonische communicatie train je best aan de telefoon. Dat lijkt logisch. Daarom bouwen we de sessie op rond realistische oefeningen met een digitale telefooncentrale. Net zoals bij echte gesprekken, zie je je gesprekspartner niet. Die zit in een andere ruimte. Zo is elke interactie 100% uit het leven gegrepen, en worden alle tips zo effectief mogelijk verankerd.
Doelgroep
Iedereen voor wie de telefoon deel uitmaakt van het beroepsleven; elke medewerker die effectiever wil communiceren aan de telefoon; iedereen die baat heeft bij leuke tips om het contact met klanten en leveranciers aan de telefoon vlotter te doen lopen.
Duur
2 Dagen met een tussenperiode van 1 à 2 weken