Up & cross selling
Topic
Verkoop is een sport op het scherp van de snee. Basisgoederen en -diensten bieden we aan beperkte marges aan. Je organisatie heeft er dan ook alle belang bij om naast je standaardaanbod, ook actief in te zetten op aanvullende diensten en producten. Upgrades, extra faciliteiten, bijkomende service – allemaal verhogen ze op één of andere manier het comfort van je klant, en geven ze jou heel wat extra financiële zuurstof. In deze training ontdek je hoe je het meest complete voorstel dat past bij de behoeften van je klant overtuigend aanbrengt. Je krijgt tips om je klant enthousiast te maken voor extra’s. Na de sessie verhoogt de rendabiliteit van je klantencontacten aanzienlijk.
Vragen die beantwoord worden
- Hoe stap je over van een vlot afgerond verkoopsgesprek naar de extra’s?
- Hoe breid je pakketten uit zonder te pushend over te komen?
- Hoe maak je mensen warm voor dat ietsje meer?
- Hoe leg je elegante linken tussen heel diverse producten en diensten?
- Hoe vertaal je eigenschappen in voordelen?
- Hoe kunnen de juiste vragen je al een heel eind op weg helpen?
- Hoe rond je het gesprek succesvol af?
Sleuteloefeningen
We brengen samen met de deelnemers systematisch in kaart wat de eigenschappen van elk product. Die vertalen we dan zo aantrekkelijk mogelijk in concrete voordelen. Met die troeven op zak duiken we in realistische gesprekken. De trainer stelt een waaier aan strategieën voor die meteen ingeoefend worden. Up en cross selling wordt zo een natuurlijke reflex.
Doelgroep
Elke sales professional die meer wil halen uit zijn dagelijkse contacten; iedereen die baat heeft bij tips om de effectiviteit van zijn verkoopsaanpak op te schroeven; collega’s met verkoopservaring die hun aanpak naar een nog hoger niveau willen tillen.
Duur
1 dag